Veelgestede vragen m.b.t. mijn oplossingen
Meer inzicht in account based marketing
Wat is account based marketing?
Account-Based Marketing (ABM) is een strategische marketingbenadering waarbij je je richt op specifieke accounts, in plaats van een brede doelgroep. In ieder account zitten meerdere stakeholders die een rol hebben binnen het B2B-koopproces. Door je marketingactiviteiten aan te passen op de behoeften van doelaccounts, bereik je ze efficiënter en succesvoller.
Wat zijn de 3 elementen van account based marketing?
Voor wie is account based marketing geschikt?
Wat houdt marketing automation in?
Waarom wordt een ondoordachte contentmarketingstrategie vergeleken met "schieten met hagel" in het B2B-landschap?
Wat is het hoofddoel van account based marketing in het B2B-landschap?
Waarom zijn interviews met recente kopers essentieel bij het implementeren van account based marketing?
Klantbeleving verbeteren
Wat betekent customer centricity?
Wat is het verschil tussen Customer experience (CX) en customer success (CS)?
Waarom moet ik altijd mijn klanten betrekken bij het verbeteren van de klantbeleving?
Wat betekent NPS?
Wat is klantloyaliteit?
Wat is het verschil tussen klantbeleving en klantenservice?
Klantgericht digitaliseren
Wat zijn voorbeelden van klantgericht digitaliseren?
Voor wie is klantgericht digitaliseren geschikt?
Wat onderscheidt klantgericht digitaliseren van traditionele digitale initiatieven?
Waarom is personalisatie belangrijk in klantgericht digitaliseren?
Welke rol speelt klantfeedback in klantgericht digitaliseren?
Klantgerichtheid integreren
Wat is de betekenis van klantgerichtheid?
Wat zijn voorbeelden van klantgerichtheid?
Wat zijn voorbeelden van klantgerichtheid?
Wat is het verschil tussen klantgerichtheid en een random act of kindness?
Welke rol speelt cultuur bij een klantgerichte organisatie?
Veelgestelde vragen over mijn diensten
Customer journey in kaart brengen
Wat is het verschil tussen een customer journey en een B2B buyer journey?
Wat is het verschil tussen een stakeholder en een klant?
Wat zijn touchpoints?
Wat is customer journey mapping?
Welke technieken gebruik je voor een effectief outside-in customer journey-onderzoek?
Wat is een persona?
Voor wie is de klantreis in kaart brengen een oplossing?
B2B buyer persona maken
Wat is een buyer persona?
Voor wie zijn B2B buyer persona’s waardevol?
Wat als de besluitvormers binnen mijn B2B-bedrijf niet geloven in buyer persona’s maken?
Waarom is een demografische segmentatie niet voldoende om B2B buyer persona’s te maken?
Welke soort content raad je aan met B2B contentmarketing?
Coaching en detachering
Wat is customer excellence?
Op welke manieren kan je je customer experience expertise inzetten voor mijn bedrijf?
Op welke manieren kan je je customer experience expertise inzetten voor mijn bedrijf?
Van welke type arbeidsrelatie is sprake bij inhuur?
Hoe lang duurt een gemiddeld coachingstraject?
Geef je ook digitale coaching op afstand?
Service design
Wat is het verschil tussen design thinking en service design?
Wat zijn de kenmerken van design thinking als aanpak?
Waar moet je rekening mee houden als je service design toe wilt passen?
Hoe implementeer je het uiteindelijke service design in je bedrijfsvoering?
Voor wie is design thinking een oplossing?
Wat is empathy mapping?
Welke rol spelen de British Design Council's Double Diamond, IDEO's human centred design-ideologie of D.school's Design Thinking processen in service design?
Klanttevredenheidsonderzoek
Wat is het doel van een klanttevredenheidsonderzoek?
Voor wie is een klanttevredenheidsonderzoek geschikt?
Of je nu een klein bedrijf bent met een handjevol klanten, of een grote multinational met duizenden klanten: klanttevredenheidsonderzoek is essentieel om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van je klanten.
Welke KPI’s meet je bij een klanttevredenheidsonderzoek?
Ik zet verschillende meetmethoden in, afhankelijk van wat past bij jouw doelstellingen en organisatie. Bijvoorbeeld de Net Promoter Score (NPS), de Customer Satisfaction Score (klanttevredenheidsscore) of de Customer Effort Score.
Wat is het verschil tussen een B2B-klanttevredenheidsonderzoek en een B2C-onderzoek?
et verschil zit hem voornamelijk in de complexiteit van de relaties en de aard van de feedback. B2B-klanttevredenheidsonderzoeken richten zich meestal op diepgaande zakelijke relaties met meerdere stakeholders, waarbij feedback zich uitstrekt over langlopende contracten, servicelevels en klant-van-de-klant. B2C-
onderzoeken daarentegen zijn vaak gericht op individuele consumentenervaringen, waarbij de nadruk ligt op directe interacties, productkwaliteit en emotionele aspecten van de consumentenbeleving. B2B of B2C: klanttevredenheidsonderzoek blijft maatwerk. De schaal en de aard van de transacties spelen namelijk een cruciale rol bij het vormgeven van de doelstellingen en benaderingen van elk type onderzoek.
Wat voor soorten klanttevredenheidsonderzoeken zijn er?
Wanneer gebruik je in B2B-klanttevredenheidsonderzoek een online survey, en wanneer een persoonlijk gesprek?
Hoe vaak moet je een klanttevredenheidsonderzoek herhalen?
Voice of the customer
Wat is the Voice of the Customer voor programma?
Wat is een gesloten feedbackloop?
Hoe werkt de gesloten feedbackloop?
Welke soorten feedback worden meegenomen in het Voice of the Customer-programma?
Erik Jan Elsenaar
Ontdek wat Return On Experience voor je kan doen
Benieuwd welke customer experience-aanpak wél werkt voor jouw B2B-bedrijf? Ik denk graag vrijblijvend met je mee. Plan hier jouw gratis adviesgesprek via Teams of telefoon.
Hoe ik werk als B2B klantbelevingsexpert
Resultaatgericht
Management- en verbeterteams zodanig begeleidingen dat ze snel leren, zowel van klantinzichten, als door nieuwe skills.



