Interim, consultancy en coaching

Ontwikkel jouw customer experience met freelance expertise

Interim, consul-tancy en coaching

Ontwikkel jouw customer experience met freelance expertise

Freelance expertise van een customer experience specialist

‘We hebben het altijd al zo gedaan.’ ’We zijn toch al klantvriendelijk?.’ ‘We hebben geen tijd om nieuwe methoden te onderzoeken voor onze aanpak, laat staan testen.’ Loop je tegen een muur van dit soort argumenten aan, terwijl jij je klantbeleving wilt verbeteren? Zonde. Want er is zoveel groei mogelijk met de juiste mindset en ondersteuning. Met een customer experience expert gooi je het roer om, op naar een écht klantgerichte koers voor jouw digitale transformatie of jouw bedrijf. Dat doe ik in rollen als interim projectmanager, product owner, teamleider, CX expert of customer journey expert, danwel als consultant of coach.

Hoe verbetert mijn freelance begeleiding jouw customer experience?

Uiteindelijk geldt voor alles: je leert het beste door te doen. Daarom geef ik hands-on begeleiding in customer experience, waarbij je medewerkers en management het geleerde in samenwerking met mij in praktijk brengen. Of dat nu het ontwikkelen van nieuwe klantbelevingsinitiatieven is, een shift in mindset, of een nieuwe aanpak in klantenservice. Je teams gaan weer vol frisse moed en zelfverzekerdheid aan de slag met klanttevredenheid en digitalisering. Het eindstation? Een excellente klantbeleving. Goed voor je bedrijf én goed voor je klanten!

Altijd passend bij jouw doelen en behoeften

Interim ondersteuning

Heb je tijdelijke ondersteuning nodig? Als interim projectmanager, product owner, teamleider, CX expert of customer journey expert sta ik klaar om jouw team te versterken tijdens drukke periodes of om specifieke uitdagingen aan te pakken. Ik pak (digitaliserings)projecten voor je op, leid je team waar nodig en zorg ervoor dat klantgerichte verbeteringen daadwerkelijk worden doorgevoerd binnen jouw organisatie.

Strategisch advies

Wil je een frisse blik op jouw klantgerichtheid? Als consultant bied ik advies en strategische inzichten. Ik onderzoek en verkrijg relevante klantinzichten, analyseer processen, identificeer knelpunten en stel (digitale) oplossingen voor die jouw klantbeleving naar een hoger niveau tillen. Inclusief een plan van aanpak of roadmap hoe daar te komen.

Coaching

Hebben jouw teams gedurende langere tijd begeleiding nodig bij het ontwikkelen van klantgerichte competenties? Door coaching, medewerkerstrainingen en leiderschapsontwikkeling op alle niveaus verkrijg je de vaardigheden en kennis die nodig zijn voor een top-notch klantbeleving en klantgerichte digitale transformaties. Of begeleiding om je gehele bedrijfscultuur klantgerichter te maken.

Dit bereik je met mijn freelance ondersteuning:

  • Flexibele afstemming op de behoeften van jouw bedrijf en de fase waarin je bedrijf zich bevindt
  • Meer dan training of kennisontwikkeling: echte focus op hulp om tot structurele verbeteringen te komen
  • Geen eenmalig project zonder blijvende impact, maar ondersteuning die leidt tot een blijvende (digitale) customer experience transformatie
  • Je management en medewerkers gaan enthousiast, zelfverzekerd en zelfstandig aan de slag met het boosten van je klanttevredenheid
  • Een blijvende meer klantgerichte cultuur en betere bedrijfsresultaten

Return on experience

Excellente klantbeleving bereiken met jouw teams?

Benieuwd welke customer experience-aanpak wél werkt voor jouw B2B-bedrijf? Ik denk graag vrijblijvend met je mee. Plan hier jouw gratis adviesgesprek via Teams of telefoon.

Ontdek meer diensten

Heb je iets anders nodig om je B2B-klanttevredenheid te boosten? Kijk eens bij deze diensten.

Customer journey in kaart

We brengen de klantreis gedetailleerd in kaart. Van het eerste contactmoment tot de aankoop, maar ook daarna. Hierbij kijken we naar de verschillende touchpoints van alle B2B-stakeholders met jouw bedrijf. Zo ontdekken we je kansen voor een optimale customer journey.

B2B Buyer persona maken

Jouw B2B-doelgroep bestaat uit verschillende stakeholders. Allemaal betrokken in het koopproces, allemaal met hun eigen triggers. Door een B2B buyer persona te maken leer je je doelgroep echt kennen. Zo ontdek je welke content ze overtuigt van jouw aanbod.

Klanttevredenheidsonderzoek

Krijg dat felbegeerde inzicht in waar jouw klanten tevreden over zijn, en wat er beter kan. Samen analyseren we je resultaten, onderzoeken je mogelijkheden voor structurele verbetering en implementeren die. Jouw klanten worden – en blijven – tevreden en loyaal.

Voice of the customer

Luister naar de stem van je klant en sluit die feedbackloop. Zo ontdek je waar klantgerichte verbetering mogelijk is, terwijl je teams de energie voelen om echt voor de klantbehoeften te gaan. Je klant voelt zich gehoord, je aanbod verbetert, je bedrijfsresultaten stijgen.

Service design

Ontwerp een dienstverlening die past bij jou, met de wensen van je eindgebruikers als stralend middelpunt. Ontsproten ideeën worden getest en gevalideerd, zodat er uiteindelijk een innovatieve (digitale) oplossing ontstaat die klantverwachtingen inlost en overtreft.

Ontdek meer diensten

Heb je iets anders nodig om je B2B-klanttevredenheid te boosten? Kijk eens bij deze diensten.

Customer journey in kaart

We brengen de klantreis gedetailleerd in kaart. Van het eerste contactmoment tot de aankoop, maar ook daarna. Hierbij kijken we naar de verschillende touchpoints van alle B2B-stakeholders met jouw bedrijf. Zo ontdekken we je kansen voor een optimale customer journey.

B2B Buyer persona maken

Jouw B2B-doelgroep bestaat uit verschillende stakeholders. Allemaal betrokken in het koopproces, allemaal met hun eigen triggers. Door een B2B buyer persona te maken leer je je doelgroep echt kennen. Zo ontdek je welke content ze overtuigt van jouw aanbod.

Klanttevredenheids-onderzoek

Krijg dat felbegeerde inzicht in waar jouw klanten tevreden over zijn, en wat er beter kan. Samen analyseren we je resultaten, onderzoeken je mogelijkheden voor structurele verbetering en implementeren die. Jouw klanten worden – en blijven – tevreden en loyaal.

Voice of the customer

Luister naar de stem van je klant en sluit die feedbackloop. Zo ontdek je waar klantgerichte verbetering mogelijk is, terwijl je teams de energie voelen om echt voor de klantbehoeften te gaan. Je klant voelt zich gehoord, je aanbod verbetert, je bedrijfsresultaten stijgen.

Service design

Ontwerp een dienstverlening die past bij jou, met de wensen van je eindgebruikers als stralend middelpunt. Ontsproten ideeën worden getest en gevalideerd, zodat er uiteindelijk een innovatieve (digitale) oplossing ontstaat die klantverwachtingen inlost en overtreft.

Veelgestelde vragen

Wat is customer excellence?
Customer excellence is het voortdurende streven naar, en het bereiken van uitmuntendheid. In alle aspecten van de klantrelatie en bij ieder touchpoint. Het leveren vanhoogwaardige producten of diensten, het overtreffen van klantverwachtingen, het opbouwen van sterke klantrelaties, het effectief omgaan met klachten, en het continu streven naar verbeteringen om de algehele klanttevredenheid en loyaliteit te vergroten vallen allemaal onder customer excellence.
Van welke type arbeidsrelatie is sprake bij inhuur?
Opdrachtgevers huren mij meestal in op freelancebasis. Daarvoor kan gebruik worden gemaakt van een modelovereenkomst van de Belastingdienst. Als een freelanceovereenkomst niet mag of kan, dan is inhuur in de vorm van detachering of via een contractmanagementbedrijf ook mogelijk. Dan geldt wel een opslag.
Hoe lang duurt een gemiddeld coachingstraject?
Een coachingstraject duurt zolang als wenselijk en nodig is. Voorafgaand aan de coaching spreken we heldere doelstellingen en termijnen af. Periodiek evalueren we samen de resultaten en de behoeften voor een vervolg. Het doel is dat mijn coaching overbodig wordt voor je medewerkers!
Geef je ook digitale coaching op afstand?
Coaching kan zowel digitaal als op locatie. Vaak is het een combinatie van beide, waarbij in overleg wordtvastgesteld wat de meest effectieve en efficiënte wijze is voor jouw bedrijf en behoeften.

Verdieping in freelance begeleiding