Meer over mij

Wie is Erik Jan?

Meer over mij

Wie is Erik Jan?

Erik Jan Elsenaar: jouw freelance B2B customer experience expert

Je zou me met recht een senior B2B customer experience specialist kunnen noemen. 20 jaar ervaring in strategische, commerciële en projectmanagementrollen binnen grote en middelgrote bedrijven – en sinds 2019 werkzaam als zelfstandig interim-professional, consultant en coach. In al die functies heb ik mijn vermogen ontwikkeld om complexe verbanden te zien, kansen op digitalisering te pakken en oog voor de business-case van klantbeleving te hebben. Wat dat voor jou betekent? Ik overzie het speelveld. En ontwerp digitale en offline oplossingen op inzicht in klantbehoeften en -drijfveren. Om vervolgens te sturen op de ultieme customer experience èn financiële KPI’s.

Het resultaat: een hogere omzet, tevreden klanten, en een beter imago voor jouw organisatie.

Hoe ik werk als B2B klantbelevingsexpert

Hoe ik werk als B2B klantbelevings-expert

Resultaatgericht

Geen romantische verhalen over klanttevredenheid, wél klantgerichte verbeteringen voor financiële resultaten.

Toekomstproof

Inzet van data en nieuwe technologieën om digitale kansen te grijpen, vanuit de behoefte van de klant.

Samen leren

Management- en verbeterteams zodanig begeleiden dat ze snel leren, zowel van klantinzichten, als door nieuwe skills.

Pragmatisch

Met mijn uitgebreide gereedschapskist maak ik een combinatie van bewezen methodes die past bij jouw behoeften.
Erik Jan Elsenaar - freelance B2B customer experience lead | interim, consultancy, coaching | Return on Experience

Pragmatisch analyticus

Zie me als een pragmatisch analyticus. Ik hou van doorgronden, maar ook van oplossingen daadwerkelijk realiseren. Geen simpel lijstje met verbeterpuntjes maken, maar een strategische klantgerichte aanpak creëren voor de lange termijn. Voor zowel management- als project- en verbeterteams.

De status quo? Word ik onrustig van. Er liggen immers altijd kansen om de klantbeleving en bedrijfsresultaten te verbeteren. En als daar een technische of digitale transformatie voor nodig is, word ik alleen maar enthousiaster!

Ook helemaal Erik Jan

  • Dol op avontuur, liefst in Afrika of Italië
  • Maatschappelijk en politiek betrokken
  • Ook creatief bezig als fotograaf
  • Toegankelijk en vriendelijk (volgens zijn zoons)
  • Liefhebber van samenwerken aan complexe materie
Erik Jan Elsenaar - freelance customer journey expert | interim, consultancy, coaching | Return on Experience

Klanten aan het woord

Met veel plezier heb ik bijna 2,5 jaar nauw samengewerkt met Erik Jan vanuit het team van GriDD Customer Experience. Als senior consultant en projectteamleider speelde Erik Jan een cruciale rol in onze samenwerking met Mitsubishi Chemical Advanced Materials, waarbij we hen ondersteunden bij het klantgericht uitvoeren van hun digitale transformatie.

Erik Jan blinkt uit in het combineren van inhoudelijke expertise met daadkrachtige uitvoering. Zijn pragmatische aanpak en zijn vermogen om draagvlak te creëren in een complex stakeholderveld wereldwijd droegen sterk bij aan ons succes. Erik Jan is enorm sterk in het op professionele wijze omgaan met de dynamiek aan klantzijde en daarbij goed in staat te anticiperen op kansen en risico's. Bovendien toonde hij diepgaande kennis van digital en customer experience en een gedrevenheid om continu te verbeteren op basis van klantfeedback, hetgeen cruciaal voor ons is en zorgde voor een stevige, langdurige samenwerking. Tenslotte is Erik Jan een enorm fijn mens om mee samen te werken, highly recommended!

Mark Geljon

Founder & Principle CX-Consultant, GriDD Customer Experience

Erik Jan is een betrokken persoon met veel gevoel voor de klant én het team. Zijn expertise op CX vlak vertaalt hij heel goed naar het digitale landschap. Daarbij weet hij heel goed de klantwens te vertalen naar de impact van deze wens op het digitale proces, zowel binnen ontwerp, development als delivery. Wat hij heel goed beheerst is om binnen een organisatie de juiste personen bij elkaar te krijgen om voortgang te boeken. Op deze manier heeft hij veel versnelling gebracht in onze projecten. Hij is bij ons als project manager ingestapt om vier maanden support te leveren in een zwaar B2B project. Uiteindelijk is dit 2,5 jaar geworden. We kunnen dus wel stellen dat samenwerken met Erik Jan ons is bevallen.

Jeroen Grit

Project Director and Group lead Customer Experience, Witteveen+Bos

It was a pleasure to have worked with Erik-Jan on various projects. His knowledge of B2B customer experience and digital touchpoints is impressive. Erik-Jan excels in gathering insights, designing solutions, and delivering results. Our collaboration was marked by constructive, proactive, and honest teamwork. I would gladly work with him again anytime!“

Martin Schneider

Program Manager & Intrapreneur, Mitsubishi Chemical Group

Vanuit je grote deskundigheid maar ook door wie je bent als persoon, heb je veel voor elkaar gekregen. Je hebt een belangrijke rol gehad in de doorontwikkeling van het nieuwe team en daar ben ik je erg dankbaar voor!

Margot Zuidervliet

Manager Dienstverlening, Klachten en Burgercommunicatie , Gemeente Den Haag