Leer denken als een ontwerper en verover de markt
Waarom is mijn unieke service design-aanpak een gamechanger voor jouw bedrijf?
Met mijn unieke service design-aanpak optimaliseer je je aanbod van begin tot eind. Ik combineer methodieken uit de wereld van design (service design, design thinking, behavioural design) met customer experience (o.a. klantreis en persona’s maken). Zo worden mogelijke oplossingen of prototypes voor klantproblemen ontwikkeld en getest in snelle experimenten, waarbij je leert van fouten en feedback.
Samen met je team ontdek je zo de sweet spot tussen wat vanuit klant- of medewerkeroogpunt wenselijk is, technologisch haalbaar is én economisch levensvatbaar is. En bed je een naadloze klantbeleving in bij je (digitale) processen, die jouw bedrijfsdoelen meetbaar ondersteunt.
Implementeer service design in 5 stappen met Return On Experience
Samen identificeren we de uitdaging, doelstellingen, betrokken teamleden en middelen. In gesprek met de opdrachtgever en stakeholders ontstaat een plan van aanpak.
Stap 2: Diepgaand inzicht
Stap 3: Innovatieve oplossingen
Stap 4: End-to-end dienstverlenings-ontwerp
Met Service Design ontwerpen we jouw klantreis 2.0 van begin tot eind. We identificeren de contactmomenten en operationele processen. Er ontstaat een naadloze klantervaring door klantcontact, back-office processen en systemen op elkaar af te stemmen.
Stap 5: Resultaatgerichte implementatie
Alleen een ontwerp levert jou niets op. Het gaat om de realisatie! Daarom begeleid ik je bij de implementatie van de voorgestelde oplossingen. En zorg ik voor meetbare resultaten die jouw bedrijfsdoelen ondersteunen.
Binnen het proces kan ik verschillende rollen vervullen: je teams trainen en coachen in hun verbeter- en innovatieaanpak, een inhoudelijk service design uitvoeren of het projectmanagement op me nemen. Heb je andere expertises nodig zoals UI design of het bouwen van digitale oplossingen? Dan bemiddel ik graag voor je in mijn uitgebreide netwerk.
Dit bereik je met service design
- Een pragmatisch, gestructureerd aanbod met de behoeften van je klanten als uitgangspunt
- Je bedrijfscultuur maakt een ontwikkeling door in samenwerking en enthousiasme voor klantgerichtheid
- Verhoogde klanttevredenheid en digitale innovatie
- Lagere investeringsrisico’s en kosten
- Een aanzienlijk kortere time-to-market
Return on experience
Denk jij aan design thinking voor jouw bedrijf?
Benieuwd welke customer experience-aanpak wél werkt voor jouw B2B-bedrijf? Ik denk graag vrijblijvend met je mee. Plan hier jouw gratis adviesgesprek via Teams of telefoon.
Ontdek meer diensten
Customer journey in kaart
B2B Buyer persona maken
Klanttevredenheidsonderzoek
Voice of the customer
Interim, consultancy en coaching
Boost de klantgerichtheid van je bedrijf, met een vorm van freelance ondersteuning die past bij de doelen en behoeften van je medewerkers, management en bedrijf: interim ondersteuning, strategisch advies of klantgerichtheidscoaching.
Ontdek meer diensten
Customer journey in kaart
B2B Buyer persona maken
Klanttevredenheids-onderzoek
Voice of the customer
Interim, consultancy en coaching
Boost de klantgerichtheid van je bedrijf, met een vorm van freelance ondersteuning die past bij de doelen en behoeften van je medewerkers, management en bedrijf: interim ondersteuning, strategisch advies of klantgerichtheidscoaching.
Veelgestelde vragen
Wat is het verschil tussen design thinking en service design?
Wat zijn de kenmerken van design thinking als aanpak?
Waar moet je rekening mee houden als je service design toe wilt passen?
Hoe implementeer je het uiteindelijke service design in je bedrijfsvoering?
Voor wie is design thinking een oplossing?
Wat is empathy mapping?
Welke rol spelen de British Design Council's Double Diamond, IDEO's human centred design-ideologie of D.school's Design Thinking processen in service design?
Verdieping in service design
Hoe bereik je medewerkerbetrokkenheid bij customer experience initiatieven?
Zorgen voor voldoende medewerkerbetrokkenheid is erg belangrijk voor de succesvolle implementatie van klantbelevingsinitiatieven. Het gaat om meer dan alleen het verbeteren van workflows; het gaat...
De kracht van ‘human touch’ bij het verbeteren van de digital customer experience in B2B
In competitieve B2B-markten is het opbouwen van robuuste klantrelaties door middel van vertrouwen, transparantie en integriteit de basis voor succes. Nu digitale ervaringen centraal komen te staan...
Van productgericht naar klantgericht: B2B-ondernemingen opnieuw vormgeven
De ontwikkeling van productgericht naar klantgericht wordt steeds belangrijker in de B2B-sector. Aanvankelijk leek een productgericht model, waarbij het product van een bedrijf voorrang...