Medewerkerbetrokkenheid

Hoe bereik je medewerkerbetrokkenheid bij customer experience initiatieven?

Zorgen voor voldoende medewerkerbetrokkenheid is erg belangrijk voor de succesvolle implementatie van klantbelevingsinitiatieven. Het gaat om meer dan alleen het verbeteren van workflows; het gaat om het bevorderen van een cultuurverandering waarbij de klant centraal...
Human Touch

De kracht van ‘human touch’ bij het verbeteren van de digital customer experience in B2B

In competitieve B2B-markten is het opbouwen van robuuste klantrelaties door middel van vertrouwen, transparantie en integriteit de basis voor succes. Nu digitale ervaringen centraal komen te staan ​​in de klantreis, moet je B2B-klantcontactstrategie nadrukkelijk ook...
Van productgericht naar klantgericht

Van productgericht naar klantgericht: B2B-ondernemingen opnieuw vormgeven

De ontwikkeling van productgericht naar klantgericht wordt steeds belangrijker in de B2B-sector. Aanvankelijk leek een productgericht model, waarbij het product van een bedrijf voorrang kreeg boven de genuanceerde behoeften en voorkeuren van klanten,...
Samenwerking marketing en sales

De samenwerking tussen verkoop en marketing verbeteren voor een betere klantbeleving

In de snelle B2B-omgeving van vandaag is de synergie tussen verkoop- en marketingteams meer dan een luxe: het is een noodzaak. Deze blog gaat dieper in op de rol van samenwerking op het gebied van verkoop en marketing, waarbij het op één lijn brengen van deze...
Personalisatie

De toekomst van personalisatie in B2B-klantbeleving met AI

In de snel veranderende wereld van B2B klantbeleving is personalisatie naar voren gekomen als een belangrijke onderscheidende factor. Bedrijven worden geconfronteerd met uitdagingen op het gebied van de herkenbaarheid van hun merk, wat de behoefte aan verbeterde...
B2B Buyer Persona

Veranderd koopgedrag in B2B: het belang van de buyer persona

Waarom buyer persona's en de B2B buyer journey? In het hedendaagse complexe zakelijke landschap is het begrijpen van jouw klant uiterst belangrijk. Buyer persona's en de B2B buyer journey zijn daarin onmisbaar. Ze zijn namelijk belangrijke input voor je marketing- en...
UI design | Return on Experience

Klantgerichte digitalisering voor een betere B2B digital customer experience

Digitale transformatie in B2B Ook in B2B staat digitale transformatie hoog op de prioriteitenlijst van directieteams. In een digital-first-omgeving is het creëren van uitzonderlijke digitale klantervaringen, ondersteund door een doordachte digital customer experience...
B2B customer experience

De kunst van een onderscheidende klantbeleving: hoe B2B-bedrijven zich aanpassen

Business-to-business customer experience Het opbouwen en onderhouden van relaties met klanten is essentieel voor de continuïteit van bedrijven, vooral in de context van B2B waar de klantbeleving steeds meer centraal staat. Klanten zoeken niet alleen naar zekerheid,...

Het belang van de business case van customer experience!

De belofte van customer experience waarmaken Het belang kan customer experience kan nauwelijks meer onderschat worden. Klantbeleving is het nieuwe marketingfront. Meer dan tweederde van de verantwoordelijke marketeers zegt dat hun bedrijven het meest concurreren op...

Kennis over het rendement van investeren in klantbeleving

De kennis over het financiële rendement van klantbeleving In deel 1 van deze artikelreeks stond ik stil bij het belang van de business case van CX. Als vervolg daarop sta ik stil bij de vraag: wat weten we over de financiële baten van het verbeteren van de...

Erik Jan Elsenaar

Ontdek wat Return On Experience voor je kan doen

Benieuwd welke customer experience-aanpak wél werkt voor jouw B2B-bedrijf? Ik denk graag vrijblijvend met je mee. Plan hier jouw gratis adviesgesprek via Teams of telefoon.

Hoe ik werk als B2B klantbelevingsexpert

Resultaatgericht

Geen romantische verhalen over klanttevredenheid, wél klantgerichte verbeteringen voor financiële resultaten.
Toekomstproof
Inzet van data en nieuwe technologieën om digitale kansen te grijpen, vanuit de behoefte van de klant.
Samen leren

Management- en verbeterteams zodanig begeleidingen dat ze snel leren, zowel van klantinzichten, als door nieuwe skills.

Pragmatisch
Met mijn uitgebreide gereedschapskist maak ik een combinatie van bewezen methodes die past bij jouw behoeften.

Organisaties waar Return on Experience een bijdrage heeft mogen leveren aan hun customer experience:

Partners waarmee ik samenwerk om de beste klantbeleving te realiseren:

Bedrijven waar ik heb mogen werken voordat ik Return on Experience startte:

PostNL
Cendris
DPD
CGI