Klantgericht digitaliseren kun je leren
Ontwikkelingen in het digitaliseren van de customer journey gaan pijlsnel. Ga je niet mee, dan blijf je achter. Daarom is het van groot belang om een goede digital customer experience te ontwikkelen. Niet gedreven door technologie – maar door de wil de klant centraal te stellen. Want de gebruiksvriendelijke digitale ervaring die zij privé krijgen bij giganten als Bol en Coolblue, verwachten ze ook bij zakelijke transacties.
Wat is er nodig voor jouw digitale innovatie?
Om jouw bedrijf klantgericht te innoveren kies ik voor een design-aanpak. Dat klinkt kostbaar – maar het betaalt zichzelf dubbel en dwars terug. De oplossing die bij jou past lekt tenslotte geen budget door herstel van ontwerpfouten, wordt effectief ondersteund door data, en is snel klaar voor de markt. Minimaal risico met maximaal rendement dus! Zo ga ik voor je aan de slag:
We analyseren de behoeften en werkwijze van je klanten
Zo begrijp je wat zij willen en waar rendabele kansen voor innovatie liggen.
We onderzoeken, testen, valideren en verfijnen
om tot effectieve digitale oplossingen te komen.
We creëren een mix van bestaande systemen en nieuwe digitale technologieën
die perfect passen bij jouw bedrijfsvoering en klanten.
Ik ondersteun je van A tot Z
in het ontwerpen én implementeren van de nieuwe digitale oplossing. Als interimmer, consultant of coach.
Jouw resultaten met Return On Experience
Innovatie die iedere stap in de customer journey raakt, zodat je proces toekomstproof wordt
Een balans tussen persoonlijke en digitale klantinteracties die bewezen effectief is
Je team groeit in zelfstandigheid, kennis, en digitale- en klantgerichtheids-vaardigheden
Meet tevreden klanten door digitale oplossingen die vanuit hun perspectief zijn ontworpen
Je bedrijfsresultaten en reputatie verbeteren
Diensten die je klantgerichtheid toekomstproof maken
Customer journey in kaart
B2B Buyer persona maken
Klanttevredenheidsonderzoek
Voice of the customer
Service design
Interim, consultancy en coaching
Boost de klantgerichtheid van je bedrijf, met een vorm van freelance ondersteuning die past bij de doelen en behoeften van je medewerkers, management en bedrijf: interim ondersteuning, strategisch advies of klantgerichtheidscoaching.
Diensten die je klantgerichtheid toekomstproof maken
Customer journey in kaart
B2B Buyer persona maken
Klanttevredenheids-onderzoek
Voice of the customer
Service design
Interim, consultancy en coaching
Boost de klantgerichtheid van je bedrijf, met een vorm van freelance ondersteuning die past bij de doelen en behoeften van je medewerkers, management en bedrijf: interim ondersteuning, strategisch advies of klantgerichtheidscoaching.
Return on experience
Aan de slag met jouw digital customer experience?
Benieuwd welke customer experience-aanpak wél werkt voor jouw B2B-bedrijf? Ik denk graag vrijblijvend met je mee. Plan hier jouw gratis adviesgesprek via Teams of telefoon.
Veelgestelde vragen
Wat zijn voorbeelden van klantgericht digitaliseren?
– Het implementeren van een geavanceerd CRM-systeem dat real-time klantinformatie en interactiegeschiedenis biedt, waardoor medewerkers beter kunnen anticiperen op individuele behoeften.
– Het gebruik van chatbots en virtuele assistenten om klantenservice te verbeteren en snelle, gepersonaliseerde ondersteuning te bieden.
– Het aanbieden van self-serviceportalen met uitgebreide informatie en online bestelmogelijkheden. Dit zorgt voor efficiëntie en gemak voor zakelijke klanten.
– Het inzetten van data-analyse en kunstmatige intelligentie om inzichten te verkrijgen in klantgedrag, wat helpt bij het proactief aanpassen van je aanbod en service.
Voor wie is klantgericht digitaliseren geschikt?
– Sectoren waar complexe producten of oplossingen worden aangeboden, zoals technologie, consultancy en zakelijke dienstverlening.
– Bedrijven die afhankelijk zijn van langdurige samenwerkingen met klanten.
– B2B-bedrijven die opereren in markten met intensieve concurrentie en weinig onderscheidende productkenmerken, zoals de maakindustrie, waar het verschil gemaakt kan worden met servicekwaliteit en klantgerichtheid.
Wat onderscheidt klantgericht digitaliseren van traditionele digitale initiatieven?
Waarom is personalisatie belangrijk in klantgericht digitaliseren?
Welke rol speelt klantfeedback in klantgericht digitaliseren?
Nog meer inzichten
Zo verbeter je de klantbeleving in transport en logistiek: een bewezen aanpak 2025
De transport- en logistieksector staat voor een belangrijke verschuiving in klantbeleving. Waar voorheen de focus vooral lag op het fysieke transport en verwerking van goederen, bepaalt nu de...
Hoe bereik je medewerkerbetrokkenheid bij customer experience initiatieven?
Zorgen voor voldoende medewerkerbetrokkenheid is erg belangrijk voor de succesvolle implementatie van klantbelevingsinitiatieven. Het gaat om meer dan alleen het verbeteren van workflows; het gaat...
De kracht van ‘human touch’ bij het verbeteren van de digital customer experience in B2B
In competitieve B2B-markten is het opbouwen van robuuste klantrelaties door middel van vertrouwen, transparantie en integriteit de basis voor succes. Nu digitale ervaringen centraal komen te staan...