De customer experience als sleutel tot structureel succes
Heeft je B2B-onderneming te maken met ontevreden klanten? Dit voel je uiteindelijk in je omzet. Een ontevreden klant komt niet meer terug, en is eerder geneigd diens slechte ervaring te delen. Terwijl je klanten je beste ambassadeurs kunnen zijn. Hun beleving begint bij het eerste contactmoment, en strekt zich uit tot en met de langdurige ervaring met jouw product of dienst. Je volledige klantbeleving optimaliseren is daarom de sleutel tot je structurele succes en groei.
Hoe ontstaat jouw optimale customer experience?
De optimale customer experience creëren voor jouw bedrijf is altijd maatwerk. Natuurlijk specifiek gericht op de behoeften van B2B en jouzelf. Hiermee kan ik je helpen:
Het evalueren van je huidige resultaten
Zo ontdek je waar kansen liggen om klantloyaliteit te vergroten.
Het optimaliseren van je (digitale) processen waar nodig
Of dat nou in klantcontact, operationeel of back-office is. We identificeren knelpunten, maar bedenken en implementeren ook efficiënte oplossingen daarvoor.
Het ontwikkelen van een omnichannel-klantervaring
Zo krijgen je klanten een consistente, op hen afgestemde klantbeleving, op de kanalen waar zij zich bevinden. Hierbij introduceer ik, als dat past in je bedrijf, ook nieuwe digitale technologieën.
Het terugdringen van klantontevredenheid
Daarvoor gebruiken we bijvoorbeeld inzichten uit gesprekken met klanten of zetten we een effectief klachtenmanagementsysteem op.
Jouw resultaten met Return on Experience
Diepgaand inzicht in klantbehoeften en mogelijkheden tot verbetering
Kansen voor digitale oplossingen verzilverd
Je onderscheidt je van je concurrentie
Klantloyaliteit en klantretentie stijgen aantoonbaar
Je omzet en reputatie verbeteren, terwijl je kosten verminderen
Diensten die jouw klantbeleving bewezen verbeteren
Customer journey in kaart
B2B Buyer persona maken
Klanttevredenheidsonderzoek
Voice of the customer
Service design
Interim, consultancy en coaching
Boost de klantgerichtheid van je bedrijf, met een vorm van freelance ondersteuning die past bij de doelen en behoeften van je medewerkers, management en bedrijf: interim ondersteuning, strategisch advies of klantgerichtheidscoaching.
Diensten die jouw klantbeleving bewezen verbeteren
Customer journey in kaart
B2B Buyer persona maken
Klanttevredenheids-onderzoek
Voice of the customer
Service design
Interim, consultancy en coaching
Boost de klantgerichtheid van je bedrijf, met een vorm van freelance ondersteuning die past bij de doelen en behoeften van je medewerkers, management en bedrijf: interim ondersteuning, strategisch advies of klantgerichtheidscoaching.
Return on experience
Aan de slag met jouw klantbeleving?
Benieuwd welke customer experience-aanpak wél werkt voor jouw B2B-bedrijf? Ik denk graag vrijblijvend met je mee. Plan hier jouw gratis adviesgesprek via Teams of telefoon.
Veelgestelde vragen
Wat betekent customer centricity?
Wat is het verschil tussen Customer experience (CX) en customer success (CS)?
Customer success (CS) gaat over het waarborgen van het succes en de waarde van de klant na de aankoop.
Terwijl customer experience breder is en de hele klantreis bestrijkt, concentreert customer success zich op het bevorderen van het succes van klanten tijdens hun gebruik van jouw product of dienst.
Waarom moet ik altijd mijn klanten betrekken bij het verbeteren van de klantbeleving?
– Gekleurd door het eigen bedrijfs- of productperspectief;
– Beperkt in reikwijdte en aantal stakeholders; en
– Anekdotisch van aard.
Door verschillende stakeholders en rollen uit de organisatie van je klanten te betrekken, krijg je een veel nauwkeuriger beeld van hun behoeften, frustraties en beleving. En dat leidt tot doeltreffender strategieën voor meer klantgerichtheid en klanttevredenheid. Plus: het betrekken van klanten vergroot ook hun betrokkenheid en loyaliteit, omdat zij zich gehoord en gewaardeerd voelen.
Wat betekent NPS?
Wat is klantloyaliteit?
Wat is het verschil tussen klantbeleving en klantenservice?
Nog meer inzichten
Zo verbeter je de klantbeleving in transport en logistiek: een bewezen aanpak 2025
De transport- en logistieksector staat voor een belangrijke verschuiving in klantbeleving. Waar voorheen de focus vooral lag op het fysieke transport en verwerking van goederen, bepaalt nu de...
Hoe bereik je medewerkerbetrokkenheid bij customer experience initiatieven?
Zorgen voor voldoende medewerkerbetrokkenheid is erg belangrijk voor de succesvolle implementatie van klantbelevingsinitiatieven. Het gaat om meer dan alleen het verbeteren van workflows; het gaat...
De kracht van ‘human touch’ bij het verbeteren van de digital customer experience in B2B
In competitieve B2B-markten is het opbouwen van robuuste klantrelaties door middel van vertrouwen, transparantie en integriteit de basis voor succes. Nu digitale ervaringen centraal komen te staan...